کارخانه نمد صنعتی و خرید مستقیم با ارزانترین قیمت

 پارچه نمد صنعتی

کارخانه نمد صنعتی انواع و اقسام نمد ها را با کاربرد های متنوع در بخش صنعت تولید و عرضه می نماید. پارچه های نمدی اغلب در صنعت به عنوان عایق صدا و یا لرزش مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر آن، این پارچه ها به عنوان فیلتر هوا و در بخش ماشین آلات نیز، برای بالشتک کردن یا اصطلاحا padding قطعات متحرک ماشین آلات استفاده می شود. پارچه های نمد مورد استفاده در صنعت، اکثرا از الیاف طبیعی مثل پشم، و یا خز حیوانات و یا الیاف مصنوعی مثل پلی استر ، اکریلیک پایه نفتی یا اکریلونیتریل که به عنوان ماده اوليه در توليد الياف اکريليک نقش مهمي در صنايع توليد الياف مصنوعي و شيميايي بر عهده دارد، و یا حتی برای الیاف این پارچه ها از ابریشم مصنوعی نیز استفاده می شود. گاها در جهت بهبود کیفیت و مزیت های الیاف به کار رفته در این پارچه، حتی از ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی استفاده می شود. پارچه های کارخانه نمد مورد استفاده در بخش صنعت، دارای خواص ویژه ای می باشند. که به آن ها این امکان را می دهد، تا در زمینه اهداف مختلف و مصارف مختلف به کار گرفته شوند. این الیاف همانند سایر الیاف طبیعی مزیت هایی بسیاری دارند. و حتی ضد حریق می باشند. به طوری که در زمان شعله ور شدن در آتش، خود به خود خاموش می شوند. و خطراتی ایجاد نمی کنند. معمولا نیز الیاف پنبه، کتان، و یا حتی مخلوطی از الیاف مصنوعی پلی استر و پنبه نیز جهت تولید پارچه های نمد صنعتی استفاده می شود.

کارخانه نمد صنعتی

ویزگی های منحصر بفرد پارچه های صنعتی

یکی از دلایل مهمی که از این پارچه ها نه تنها در بخش تولید پوشاک، بلکه در بخش صنایع نیز مورد استفاده قرار می گیرد، آنست که علاوه بر عایق بودن صدا، آتش پذیر نیز نیستند. و در بخش صنعت ایمنی لازم را ایجاد می کنند. همچنین این الیاف توانایی بسیار بالایی در جذب رطوبت دارند و به راحتی می توانند مقدار زیادی مایع را درون خود جذب کنند. یکی از مهم ترین نوع پارچه های مورد استفاده در بخش صنعت، پارچه های نمد صنعتی و یا مدل لایی سوزنی می باشند. که در زبان لاتین نیز به این پارچه ها، needle punch fabric اطلاق می گردد. اما در خصوص ویژگی های منحصر بفرد این پارچه ها، باید اشاره کرد که نمد صنعتی دارای استحکام فوق العاده ای می باشد. به طوری که این میزان ماندگاری و استحکام در ساختار پارچه، حتی از پارچه های معمولی هم فراتر رفته است.

زمینه های مختلف کاربرد پارچه های صنعتی

وقتی صحبت از منسوجات می شود، همه افراد بیشتر محصولات مرتبط با پوشاک ومانند پیراهن ها و یا شلوارها و انواع و اقسام پوشیدنی ها در افکارشان شکل می گیرد. ولی واقعیت امر فراتر از این مباحث می باشد. به طوری که از منسوجات و اقلام مختلف پارچه در ساخت همه وسایل می توان استفاده کرد. حتی از کمربند ایمنی داخل خودرو تا حتی پنل های اکوستیک و یا ماسک های صورت در صنعت پزشکی که معمولا نیز به رنگی آبی هستند. و کاربرد جراحی دارند، می توان استفاده کرد.

واقعیت امر آنست که، پارچه هایی که به عنوان لباس برتن می کنیم، از یک سری خطوط ریز به صورت تارو پود یا به صورت نخ الیاف ریسیده شده و در نهایت نیز تکمیل همین فرآیند با بافتن پارچه تولید و عرضه می شوند. البته موضوع اصلی اینجاست که، پارچه های موجود این بخش و تولید شده جهت کاربردهای صنعتی، به پارچه های نبافته یا اصطلاحا در زبان لاتین non woven fabrics مشهور هستند. دلیل اصلی این صحبت نیز، واضح است زیرا این پارچه ها مثل پارچه های به کار رفته در پوشیدنی های معمولی از بافته شدن نخ ها بهم تولید نمی شوند. و در این بخش از فرآیندها و روش های دیگری برای تولید پارچه نمد صنعتی استفاده می شود. از جمله روش هایی که این پارچه ها، در بخش کارخانه نمد صنعتی تولید و عرضه می گردد، می توان به فرآیند در هم تنیدگی که با ایجاد رطوبت و فشار بالا برای نگه داشتن الیاف این پارچه در کنار هم استفاده می گردد، اشاره کرد.

کارخانه نمد صنعتی

دیگر روش تولید این پارچه ها مانند روش های معمولی که طی آن الیاف به نخ توسط دستگاه های ریسندگی بافته می شوند، نمی باشد. اصطلاح سوزن زدن در بخش فرآیند تولید پارچه نمد صنعتی، یکی از روش هایی است که برای تولید پارچه های نبافته صنعتی یا اصطلاحا non woven industrial fabrics استفاده می شود. این فرآیند شامل، تهیه الیاف و سپس طی فرایندی که اصطلاحا سورن زدن نامیده می شود، الیاف باهم با استفاده از ماشین آلات پیشرفته در کارخانه نمد صنعتی، با فشار زیاد در هم تنیده و پیچیده می شوند. و طی این فرآیند پارچه های نمد صنعتی تولید و عرضه می گردد. این نوع پارچه ها که اصطلاحا نمد سوزنی یا لایی سوزنی نیز نام دارند، اغلب در بحث کاربردهای فنی مورد استفاده قرار می گیرند. از فواید آن ها نیز می توان به ویژگی هایی همچون عایق صد و لرزش بودن و همچنین کاربرد آن در بخش پنل های اکوستیک در بافل ها، بخش فیلتراسیون و پد زین سوارکاری و همچنین تقسیم کننده میز اداری و آفتاب گیر و سر پوش خودرو و عایق حرارتی با کارایی بالا در موارد صنعتی اشاره کرد.

فرآیند ساخت نمد صنعتی

بطور کلی فرآیند ساخت نمد صنعتی، بستگی زیادی به کاربرد نهایی آن ها دارد. بطور مثال، اگر از این پارچه برای ایجاد سپر عایق صدا و حرارت و یا این که هدف نهایی از تولید، برای استفاده از آن در بخش صنایع پزشکی همچون، موارد تولید ماسک و یا فیلتراسیون ویروس ها باشد، روش های تولید آن در کارخانه نمد صنعتی متعاقبا متفاوت خواهد بود. و بسته به هدف نهایی مراحل مختلفی را در زمان تولید، طی خواهد کرد. بنابراین پارچه های نبافته یا لایی سوزنی، این فرآیند را براساس هدف نهایی خود طی می کنند حتی گاها با اثر ترکیبی الیاف طبیعی و مصنویی منجر به بهبود شرایط و عملکرد سیستم خواهند شد. پس از انتخاب درست و دقیق الیاف مورد نظر، ویژگی هایی مثل، وزن در هر یارد مربع و ضخامت و بافت سطح و بسیاری از عوامل دیگر در کاربرد نهایی آن مورد استفاده قرار می گیرند. هنگامی که هدف نهایی تواید این پارچه، مشخص شد مهندسین این بخش کارخانه نمد صنعتی، تولید الیاف مرتبط را آغاز می کنند. گاها الیاف به کار رفته در پارچه نمد صنعتی، می تواند پلی استر، نایلون، اکریلیک،فایبر گلاس، پشم و پنبه و یا حتی ابریشم مصنوعی باشد. پس در مراحل تولید این پارچه، الیاف را وارد دستگاهی به نام بیل شکن می کنند که به سبب آن، الیاف فشرده این پارچه از هم جدا می شود و سپس پردازش برروی آن ها به صورت ساده تر صورت می گیرد.

فرایند مخلوط کردن و کاردینگ در تولید نمد صنعتی

این فرآیند با مخلوط کردن صحیح الیاف باهم انجان می پذیرد. که در فرآیند وزن کردن الیاف، این کار با وزن کردن دقیق الیافی که از جداکننده به مرحله بعدی فرآیند می رود، انجام می پذیرد. در بخش مخلوط کردن برای دستیابی به درصد صحیحی از الیاف به کاررفته، این فرآیند صورت می پذیرد. در بخش بعدی خط تولید نمد صنعتی، کاردینگ الیاف انجام می شود که طی آن، فرآیند جداسازی و اختلال درصد مشخصی از الیاف انجام می شود. در بخش کاردینگ، درصد مشخصی از الیاف را در غلتک های بزرگ پردازش می کنند. سیستم های به کار رفته در این فرآیند، جهت جداسازی هر رشته الیاف و سپس ترکیب اجزا باهم و جهت دادن به آن ها کار می کند. این الیاف به صورت، تار شبیه به تارهای عنکبوت تقلبی بنظر می رسند. در زمان تولید این پارچه ها، فرآیند جالب تهیه نمد صنعتی جزو مدل های اولیه ای بود که پارچه به روشی متفاوت از ریسیده شده به نخ تولید می شد و ظاهری دقیقا شبیه به پارچه پیدا می کرد. که در بخش کاربردهای صنعتی در انواع و اقسام آن، مورد استقبال فراوان واقع شده بود.

کارخانه نمد صنعتی

 دستگاه های تولید پارچه صنعتی در کارخانه نمد صنعتی

دستگاه های بکار گرفته شده در کارخانه نمد صنعتی در بخش تولید آن، بسیار پیشرفته و با قابلیت های فراوانی می باشند. که از جمله آن ها می توان به دستگاه، لایی سوزنی اشاره کرد. دستگاه لایی سوزنی در واقع، دستگاه فوق العاده پیشرفته ای است که به صورت دقیق تعداد زیادی سوزن بر روی آن نصب شده است. که این سوزن های روی تخته سوزنی، برای پردازش تارهای لایه به لایه الیاف مورد استفاده قرار می گیرند. این تخته های سوزنی با سرعت ۶۰۰ تا ۲۰۰۰ پانچ در دقیقه پارچه را سوراخ می کنند. و در واقع طی این فرآیند مشت زدن و لگد زدن این سوزن ها به صورت یکپارچه، همراه با ایجاد فشار مکرر بر روی الیاف یک پیوند فوق العاده قوی ایجاد می شود. که گاها برای سایر کاربردها نیز، پارچه های نمد صنعتی طی فرآیند سورن زدن اضافی و یا روش های تکمیلی مثل، افزودن لایه های بیشتر، سبب می شود تا تراکم و ویژگی های مختلفی در این پارچه های نمد صنعتی اعمال شود. تا به بهبود عملکرد آن ها در سیستم های صنعتی کمک شایانی کند.

قیمت نهایی پارچه نمد صنعتی

پارچه نمد صنعتی و همواره خرید مستقیم آن بطور مستقیم از کارخانه نمد صنعتی و تولید کنندگان، به صورت کیلویی با مزایای بسیاری همراه است. زیرا طی این فرآیند، واسطه ها حذف می گردند. و دیگر لازم نیس فروشندگان این صنف، با پرداخت هزینه های گزاف پارچه های مورد نیاز خود را تهیه کنند. زیرا خرید آگاهانه و مستقیم از تولید کنندگان تا حد بسیار زیادی، سبب به صرفه تر شدن تهیه اقلام نساجی و قیمت نهایی آن ها خواهد شد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما