پارچه حوله آشپزخانه و خرید کیلویی آن

خرید مستقیم پارچه حوله آشپزخانه از درب کارخانه

پارچه حوله آشپزخانه

پارچه حوله آشپزخانه از منسوجاتی است که در طول سال های متوالی در سراسر جهان، همیشه بشر از ابزارهای مختلفی جهت انجام امور مهم در بخش آشپزی، نظافت و یا حتی تزئین محیط آشپزخانه خود استفاده می کرده است. در این میان نیز، پرکاربردترین و همه کارترین ابزار در آشپزخانه ها، پارچه حوله  می باشد. که به افراد در انجام هرچه بهتر و دقیق تر کارهای ساده و حیاتی آشپزخانه یاری می رساند. از کاربردهای مختلف پارچه حوله آشپزخانه می توان به تمیز کردن و یا خشک کردن سطوح کابینت ها و یا خشک کردن ظرف های چینی و شیشه ای پس از شستشو آنها اشاره کرد. این پارچه ها در انواع مختلف طرح ها،رنگ ها و مدل های گلدار، طرحدار و همچنین الگوهای چاپی تولید و عرضه می گردند.

اگر شما نیز جزو فروشندگان پارچه حوله آشپزخانه هستید، پیشنهاد می کنیم، تا در ادامه مطالب باما همراه باشید تا بهترین جنس پارچه های حوله ای آشپزخانه را با کم ترین قیمت ممکن از درب کارخانه به طور مستقیم خریداری نمایید.

پارچه حوله آشپزخانه

پارچه های حوله ای مخصوص آشپزخانه در واقع نوع خاصی از پارچه ها هستند که، در بسیاری از امور نظافتی و خشک کردن سطوح و ظروف بکار برده می شوند. در کل پارچه های حوله آشپزخانه ای به سادگی هر پارچه دیگری جهت انجام امور مربوط به آشپزخانه کاربرد گسترده ای دارند. این حوله ها نسبت به سایر پارچه های حوله ای دوام و ماندگاری بیشتری دارند. ویژگی های ظاهری این پارچه ها بدین شکل است که، دور تا دور آنها دوخت ضخیمی دارد، که سبب می شود در طول زمان پارچه سالم باقی بماند و ماندگاری و شکل ظاهری خود را طولانی مدت حفظ نماید.

پارچه حوله ای آشپرخانه علاوه بر مسائل زیباشناختی و بحث دکوراسیون آشپزخانه منزل بسبار پرکاربرد و پراستفاده می باشند. این پارچه ها جزو ضروریات موجود در آشپزخانه هستند، که در طرح ها و رنگ ها و مدل های مختلف، برای انجام وظایف گوناگون تولید و عرضه می گردند. این حوله ها برای مصارف و کاربردهای گوناگونی ساخته می شوند. از جمله این کاربردها می توان به خشک کردن سطوح و ظروف آشپزخانه و حتی خشک کردن دستها هنگام شستن ظرف ها و پاک کردن سطوح از مواد و مایعات ریخته شده، اشاره کرد.

و حتی از آنها در زمینه ضد عفونی کردن سطوح روی کابینت و یا نگه داشتن دسته قابلمه داغ و انجام کارهایی همچون، خشک کردن سبزیجات و میوه جات اشاره کرد. این پارچه ها در انواع رنگ ها و طرح ها با الگوهای متفاوت در وزن ها و اندازه های مختلفی ساخته می شوند. این پارچه ها در اغلب آشپزخانه ها در دسترس می باشند. و بعنوان یک پارچه با کیفیت همیشه آماده بکار هستند و باید همیشه تعداد مناسبی از آنها را در آشپزخانه نگهداری کرد، تا در مواقع ضروری از آنها بتوان در اسرع وقت استفاده کرد.

پارچه حوله میکروفایبر

جنس این پارچه ها

پارچه های حوله ای مخصوص آشپزخانه را می توان با الیاف مختلفی از جمله، پنبه و یا الیاف مصنوعی نیز تولید کرد. که هر یک از آنها با توجه به نوع الیاف بکاررفته در فرآیند تولیدشان، دارای خواص و ویژگی های منحصر بفرد خود می باشند. که در ادامه متن نیز بدان می پردازیم. پارچه های حوله ای آشپزخانه ای از جنس الیاف کتان، جزو سنتی ترین پارچه های ساخته شده در این حوزه می باشند. این پارچه ها دارای ویژگی های متفاوتی از جمله، نرمی و لطافت و قدرت جذب بسیار عالی در جمع آوری مایعات ریخته شده روی سطوح می باشند. از این جنس پارچه های حوله آشپزخانه ای برای صیقل دادن ظروف چینی و شیشه ای ظریف استفاده می شود. این پارچه ها حتی کوچکترین پرز و  لکه ای روی ظروف به جای نمی گذارند و بسیار عملکرد مناسبی دارند.

حتی بعد از مدت طولانی و استفاده مکرر از آنها به شرط رعایت اصول نگهداری مناسب، ‌ویژگی های منحصر بفرد خود را حفظ می کنند. این پارچه ها برروی ظروف پرز و لک باقی نمی گذارند و مایعات موجود روی سطوح را به راحتی جذب می کنند و حتی سریعا خشک می شوند تا برای استفاده مجدد آماده گردند. بطور کلی این پارچه ها با شستشو ساده به راحتی تمیز می شوند.

مدل های مختلف پارچه حوله آشپزخانه

از دیگر مدل های پارچه حوله  آشپزخانه ای می توان به پارچه های تری اشاره کرد. بافت این پارچه ها از انبوه حلقه های محکم بهم بافته شده، دوخته می شود. جنس این پارچه ها در جذب مقدار قابل توجهی مایعات عملکرد بسیاری خوبی دارد. از دیگر الیاف بکاررفته در تولید پارچه های آشپزخانه ای، می توان به الیاف پنبه ای اشاره کرد که دارای ویژگی های منحصر بفرد می باشند. جنس پارچه های حوله ای آشپزخانه با الیاف پنبه، دارای بافتی محکم هستند، که به جذب مایعات کمک می کنند. همچنین بدلیل وجود الیاف طبیعی در آنها بسیار نرم و لطیف می باشند. بطوریکه این پارچه ها را می توان بدون از دست دادن استحکام و دوام آنها، تا مدت طولانی استفاده کرد. جنس پنبه موجود در این الیاف، با جذب مایعات روی ظروف شیشه ای و چینی سبب می گردد، تا ظروف دارای لکه و واترمارک نشوند.
علاوه بر ویژگی هایی همچون، لطافت و جذب کننده رطوبت بودن، که پیشتر بدان اشاره شده بود، می توان به مقاومت و دوام بسیار بالای این پارچه ها نیز، بعد از حتی شستشوهای مکرر، اشاره کرد. در میان انواع مختلف پارچه های حوله ای آشپزخانه ای پارچه ها تری بسیار پرکاربرد هستند. بطوریکه این پارچه ها دارای ساختار حلقه ای و  بافت بهم پیچیده می باشد که در زبان لاتین نیز به پارچه های looped terry مشهور هستند. از این پارچه ها برای خشک کردن دستها بعد از شستن ظرفها و یا پاک کردن سطوح کابینتها و میزها می توان استفاده کرد. با اینحال از این مدل پارچه های حوله ای نباید برای خشک کردن ظروف استفاده کرد،  زیرا این پارچه ها بدلیل اینکه پرز دارند، نمی توان در اطراف ظروف و یا مواد غذایی از آنها استفاده شود. زیرا پرزهای آنها بسیار ریز هستند و ممکن است با باقی ماندن در مواد غذایی و ظروف مشکلاتی ایجاد کنند. ولی با اینحال اگر در مورد پارچه های حوله ای آشپزخانه ای با الیاف پنبه صحبت کنیم، در مقایسه بین پارچه های حوله ای پنبه ای آشپزخانه ای و پارچه های تری آشپزخانه ای باید گفت که، پارچه های پنبه ای بافت محکم تری نسبت به پارچه های تری دارند. و کاملا جاذب رطوبت و مایعات می باشند، ولی از خود پرز و لک بجای نمی گذارند. پارچه های حوله ای آشپزخانه ای انواع و اقسام مختلفی دارند، که یکسری از این پارچه ها جهت خشک کردن سطوح و یکسری دیگر آنها نیز جهت تمیز کردن ظروف پس شستشو  مورد استفاده قرار می گیرند. پارچه حوله ای هایی که جهت خشک کردن ظروف شیشه ای و چینی در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند، نیز به پارچه های چایی یا اصطلاحا در زبان لاتین tea towel معروف هستند. این پارچه ها نارکتر از پارچه های حوله ای مخصوص پاک کردن سطوح می باشند. حوله های آشپزخانه ای مدل چایی بسیار شبیه به پارچه های گونی های آرد و بسیار نازک می باشند و کاربرد اصلی این حوله ها در زمینه پاک کردن ظروف و پاک کردن شیشه ها می باشد.

تاریخچه این پارچه ها

تاریخچه پارچه های حوله ای آشپزخانه ای در واقع به سال های بسیار قدیم باز می گردد، که در واقع فرهنگ آن با فرهنگ کل ملت ها گره خورده است. حوله های آشپزخانه ای به طور سنتی در زمان های قدیم در ایرلند و انگلستان یافت می شدند و بعدها به کشورهای دیگر راه پیدا کردند. در اصل یکی از انواع پر کاربرد حوله ای آشپزخانه، مدل چایی با جنس نازکتر از سایر پارچه های حوله ای، از جتس الیاف طبیعی و نرم کتان یا پنبه می باشند. در قرن ۱۸ ام این پارچه ها بسیار گران قیمت بودند و در آن زمان، پارچه های حوله ای نازک آشپزخانه ای مخصوص خانواده های ثروتمند بوده است. در اصل، دلیل اینکه چرا نام این پارچه ها بدین شکل عنوان شده است، آنست که این پارچه ها را دور تا دور قوری می پیچیدند، تا آن را برای مراسم چایی خوری آماده کنند. و گاها از این پارچه ها در سینی چای و برای پوشاندن رویه ی کیکها و استکانها استفاده فراوان می شد. در زمانهای قدیم نیز خانواده های غنی برای صیقل دادن ظروف شکننده منزل خود از آنها بهره می بردند. حتی گاها این پارچه ها بصورت میراث ارزشمند مورد استفاده قرار می گرفتند‌. از  پارچه های حوله ای آشپزخانه با طرح های مختلف و الگوهای زیبا برای تزیین محیط آشپرخانه استفاده می شد.

قیمت پارچه حوله آشپزخانه

امروزه اغلب از الیاف کتان و یا الیاف مصنوعی با قیمت مناسبتر و بصرفه تر در تولید پارچه های حوله ای آشپزخانه ای استفاده می شود. و فروشندگان می توانند با خرید مستقیم این پارچه ها از درب کارخانه و بدون واسطه، بهترین کیفیت پارچه را با نارلترین قیمت دریافت نمایند. این پارچه ها نسبت به سال های گذشته، بیشتر و گسترده تر در دسترس قرار گرفته اند. حوله های مخصوص ظرفشویی، را نیز می توان از جنس پارچه های تری تولید کرد، ولی این پارچه ها خصوصیات متفاوتی نسبت به پارچه های چایی دارند. و دلیل اصلی این امر را نیز می توان پرز دار بودن پارچه های چایی عنوان کرد، که پیشتر ذکر شده بود که این ویژگی در پارچه های تری دیده نمی شود.

قیمت پارچه حوله آشپرخانه

نحوه شستشو پارچه های حوله  آشپزخانه ای

نحوه شستشو آنها بدین شکل است که، توصیه می گردد  حوله های آشپزخانه ای پس از خرید، در آب گرم خیسانده شوند تا بتوان از شر روغن اضافی، که هنگام فرآیند تولیدشان تا حدی در آنها وجود دارد، رها شد. همچنین کثیفی های موجود در پارچه حوله ای نیز طی این فرایند برظرف می شود. اگر این حوله ها رنگی باشند، باید حتی الامکان جدا از سایر لباس ها و پارچه ها شستشو شوند. تا رنگ آنها به سایر لباسها منتقل می شود. اگر این پارچه ها برای مدت طولانی شسته شوند، لک پذیر می شوند و باکتری ها را به خود جذب می کنند. بهتر است جهت افزایش دوام این پارچه ها،  از مواد پاک کننده یا شوینده های قوی استفاده نشود و بجای آن از شوینده های ملایم بدون نرم کننده استفاده گردد. اگر شوینده ها با نرم کننده باشند، بدلیل استفاده از نرم کننده ها روی پارچه حوله ای آشپزخانه بعد از شستشو آن، از جذب مناسب رطوبت جلوگیری می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما